Dünyanın En Hızlı Elektrikli Roadster’ı tanıtıldı!


Geleneksel süper otomobil kriterleri, yerini elektrikli hiper otomobillerin yeni nesil titanlarına bırakıyor. Yangwang U9, Lotus Evija, Pininfarina Battista ve Rimac Nevera gibi modeller, hızı ve gücü hayal edilemez sınırlara taşıyan bu yepyeni kategoriyi oluşturdu.

Şimdi, bu seçkin ve absürt hız kulübüne Doğan Güneşin Ülkesi’nden yeni bir rakip katılıyor, Aspark Owl Roadster. Bu Japon eseri, üstü açık özel bir şimşek gibi hızlanarak, üst düzey EV’lerin otomotiv mühendisliğinin zirvesinde tek başına durabileceğini bir kez daha kanıtlıyor.

Aspark Owl Roadster’ın performans rakamları, yasal bir yol aracı gerçeğinden çok bilim kurgu gibi geliyor. Otomobilin tamamen elektrikli güç aktarma organı, birleşerek 1.953 beygir gücü ve anında kullanılabilir 1.920 Nm tork sağlayan dört bağımsız elektrik motoruna sahip.

Durduğu yerden 100 km/s hıza ulaşması sadece 1.78 saniye sürüyor. Ayak gazda tutulduğunda ise Owl, 9.74 saniyede 300 km/s’i geride bırakıyor. Bu nefes kesici ivmelenme, Roadster’ın sprint yarışlarında gezegendeki neredeyse tüm yasal yol araçlarıyla boy ölçüşebileceği anlamına geliyor.

100 km/s hıza ulaşmada Rimac Nevera’dan bir nebze daha hızlı. Ancak 0’dan 300 km/s’e sprintte yaklaşık yarım saniye geride kalıyor. Yine de, tavanı kesip atmak akıllıca bir karardı, zira tek rakibi MG Cyberster olduğu için, Owl artık dünyanın en hızlı elektrikli roadster’ı unvanını elinde tutuyor.

Mühendisler teorik azami hızın 413 km/s olduğunu iddia etse de, normal yol kullanımı için araç elektronik olarak 350 km/s ile sınırlandırılmış durumda. Aspark ekibi, 3.000 beygirlik Yangwang U9 Xtreme’i görmezden gelerek kendi kreasyonlarına en hızlı EV adını vermekte tereddüt etmemişler.

Alçak gövdeli tasarımının altında, Aspark Owl, kapalı tavanlı kardeşiyle aynı gelişmiş temel yapıyı kullanıyor. Şasi, aracı inanılmaz derecede hafif ve sağlam tutan bir karbon monokok yapıya dayanıyor. Oldukça büyük 69.0 kWh’lik bir batarya paketi taşımasına rağmen, Roadster’ın toplam ağırlığı nispeten mütevazı 1.900 kg.

Owl, sürücünün sürüş yüksekliğini 80 mm ile 160 mm arasında ayarlamasına olanak tanıyan özel bir çift salıncaklı süspansiyon sistemine sahip. Durma gücü için ise, ön tekerleklerde devasa 10 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş karbon-seramik frenler kullanılıyor; bu, neredeyse 2.000 beygir gücünü durdurmak için gerekli bir kurulum.

Yüksek hızda stabilite, ayarlanabilir bir arka kanat içeren aktif aerodinamik ile yönetiliyor. Araç ayrıca, temkinli Kar Modu’ndan tamamen performansa odaklanan daha agresif ayarlara kadar birden fazla sürüş modu sunuyor. Aspark, üstü açık tasarımın, sürücünün “yolla bir olduğu” bir deneyim sunduğunu, ses, titreşim ve rüzgâr hissini artırdığını vaat ederek, elektrikli otomobillerin sessiz çalışmasının sessiz bir sürüş deneyimi anlamına gelmediğini kanıtlıyor.

Doğal olarak, bu düzeyde bir hıza ve nadirliğe ulaşmak inanılmaz bir para gerektiriyor. Aspark Owl Roadster’ın fiyatı resmi olarak gizli kalsa da, tahminler taban maliyetin 2,99 milyon Euro’nun oldukça üzerinde olduğunu gösteriyor ve bu da onu şimdiye kadar tasarlanmış en pahalı EV’lerden biri yapıyor.

Aspark, Roadster’dan yalnızca yaklaşık 20 adet üretmeyi planlıyor ve bu da onu, dünyanın en tutkulu ve varlıklı EV meraklılarından sadece birkaçı tarafından görülebilecek anında bir koleksiyon parçası haline getiriyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir